۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۵۹۷۴۱۲

جزئیات حمله تروریستی سیستان و بلوچستان|محکومیت این حادثه توسط علمای اهل‌سنت

جزئیات حمله تروریستی سیستان و بلوچستان|محکومیت این حادثه توسط علمای اهل‌سنت
در پی حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان ۲۷ نفر شهید و ۱۳ نفر مجروح شدند؛ به دنبال آن این حادثه از سوی شخصیت‌های کشوری از جمله علمای اهل سنت محکوم شدند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه شامگاه دیروز در اطلاعیه‌ای از حمله انتحاری تروریست‌های تکفیری به اتوبوس حامل رزمندگان اسلام و شهادت و مجروح شدن جمعی از حافظین مرز‌های میهن اسلامی در جاده خاش- زاهدان خبر داد و در اطلاعیه‌ای آورد:

در پی شکست سخت استکبار جهانی از مردم شریف و قهرمان ایران در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی و راهپیمایی باشکوه و دشمن شکن ۲۲ بهمن ماه، تروریست‌های تکفیری و مزدوران سرویس‌های اطلاعاتی وابسته به نظام سلطه و استکبار برای تلخ کردن کام ملت ایران، شامگاه دیروز یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام ماموریت مرزبانی از منطقه، عازم موطن خود بودند را در جاده خاش- زاهدان هدف حمله انتحاری قرار دادند.

در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صورت پذیرفت، جمعی از حافظین مرز‌های میهن اسلامی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.

جزئیات حمله تروریستی به اتوبوس سپاه/ ۲۷ شهید و ۱۳ مجروح

یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام ماموریت مرزبانی از منطقه عازم موطن خود بودند در جاده خاش- زاهدان توسط خودروی انتحاری تروریست‌های تکفیری هدف حمله قرار گرفت که در جریان این جنایت تروریستی تاکنون ۲۷ تن از رزمندگان غیور اسلام شهید و ۱۳ نفر مجروح شدند.

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با تبریک و تسلیت شهادت رزمندگان غیور و حافظین امنیت مرز‌های ایران اسلامی، اینگونه اقدامات تروریستی ناشی از عجز و ناتوانی دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی توصیف و تصریح شده است: این اقدامات ددمنشانه که با حمایت و پشتیبانی سرویس‌های اطلاعاتی نظام سلطه و صهیونیسم صورت می‌پذیرد نه تنها خللی در اراده پولادین حافظان و مدافعان مرز‌های میهن ایجاد نمی‌کند بلکه عزم آنان را در حفظ و صیانت از امنیت مرز‌های ایران اسلامی و آرامش و آسایش مردم راسخ و استوار‌تر می‌نماید.


پیام رئیس جمهور در محکومیت جنایت تروریستی سیستان و بلوچستان

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور حمله سبعانه به اتوبوس حامل پرسنل فداکار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده خاش- زاهدان را نمایش عمق استیصال و درماندگی مزدوران جنایتکار و ایادی دشمنان ملت ایران دانست و تاکید کرد: بی تردید آمران و تمام عوامل این اقدام وقیحانه و شوم، با تلاش و همت نیرو‌های پرتوان امنیتی و انتظامی کشور بزودی به سزای جنایت خود خواهند رسید.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"وَالَّذِینَ هَاجَرُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَیَرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا حَسَنًا"

مزدوران جنایتکار و ایادی دشمنان ملت ایران، حضور باشکوه و حماسی هموطنان در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را برنتافتند و عمق استیصال و درماندگی خود را با حمله سبعانه به اتوبوس حامل پرسنل فداکار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده خاش- زاهدان، به نمایش گذاشتند.

این اقدام تروریستی و مذبوحانه که منجر به شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از پاسداران غیور و حافظان جان برکف امنیت و اقتدار میهن اسلامی شد، قلوب همه مردم ایران را جریحه دار کرد.

اینجانب ضمن ابراز همدردی صمیمانه با خانواده‌های داغدیده، این ضایعه را به رهبر معظم انقلاب، ملت شهید پرور ایران، نیرو‌های نظامی و به ویژه پرسنل خدوم و غیور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت می‌گویم و برای آن شهیدان والامقام علو درجات، برای بازماندگان ایشان صبر و اجر و برای مجروحان حادثه، شفای عاجل مسالت دارم.

این جنایت لکه ننگ دیگری بر کارنامه سیاه حامیان اصلی تروریسم در کاخ سفید، تل آویو و ایادی منطقه‌ای آنان است که هم اقدامات مضحک و تصنعی برای ایران هراسی و هم ادعای مبارزه با تروریسم و امنیت آفرینی برای خاورمیانه را دارند؛ اما جان و مال مردم سراسر این منطقه، قربانی سوداگری تسلیحاتی آنان و دلار‌های آلوده به خون مظلومان است.

بی تردید آمران و تمام عوامل این اقدام وقیحانه و شوم، با تلاش و همت نیرو‌های پرتوان امنیتی و انتظامی کشور بزودی به سزای جنایت خود خواهند رسید و بار دیگر همدلی و یکپارچگی ملت ایران در دفاع از آرمان‌های بلند نظام اسلامی و کیان ملی، امید‌های واهی آن‌ها را به یاس تبدیل خواهد کرد.


عاملان جنایت تروریستی سیستان و بلوچستان منتظر پاسخ محکم پاسداران انقلاب اسلامی باشند

سردار علی فدوی در گفتگو با فارس، درباره حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: جواب ما در صحنه پاسداری از انقلاب اسلامی به جغرافیایی که مربوط به خود ما هست محدود نیست و مربوط به جغرافیای انقلاب اسلامی است.

وی گفت: این پاسخ‌ها با محکم‌ترین وجه ممکن در طول این مدت برقرار بوده و این بار هم مانند قبل دشمنان ما جواب بسیار محکمی از پاسداران انقلاب اسلامی دریافت می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با بیان اینکه این هنر نیست که در اقدام زبونانه مانند برخورد دو خودرو حمله‌ای‌انجام دهند، افزود: این اقدام دشمنان از شجاعت، طراحی قوی و ابتکار عمل برخوردار نیست و تنها از روی زبونی و پستی دشمنان ما است.

سردار فدوی خاطرنشان کرد: زبونی و حقارتی که دشمنان ما به جان خریدند بعد از عظمتی که ملت ما در ۲۲ بهمن ایجاد کردند چیزی جز حقد و کینه ۴۰ ساله از مردم و پاسداران انقلاب اسلامی نیست که در کار‌های زبونانه آن‌ها تجلی پیدا می‌کند. چهل سال است سپاه پاسداران در راه پاسداری از انقلاب اسلامی شهید می‌دهند و انقلاب اسلامی و پاسداری از آن و شهادت در این راه ادامه دارد.

وی افزود: نمی‌شود کار بزرگی انجام داد و ایثارگری و جان دادن در آن نباشد و خوشا به حال پاسدارانی که در راه پاسداری از انقلاب اسلامی شهید شدند.

محکومیت جنایت تروریستی توسط علمای اهل‌سنت

امام جمعه اهل سنت باخرز در پیام تسلیتی این جنایت تروریستی را محکوم کرد. وی در پیام تسلیت خود آورده است: بار دیگر دست کثیف جلادان و بی‌خبران از انسانیت به خون بهترین انسان‌ها آغشته و فرزندان غیور و حافظان امنیت ما را به فیض شهادت رساند. استکبار جهانی تحمل حماسه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ را که به ندای رهبری مردم پاسخ دادند را تحمل نکرد و این طور ملت شریف ما را داغدار نمود گرچه شهادت در را خدا رمز پیروزی و بقاء این نظام اسلامی است.

در ادامه این پیام آمده است: ضمن محکوم‌کردن این عملیات ناجوانمردانه تروریستی که توسط عوامل مزدور و استکبار صورت گرفت و پاسداران عزیز ما را از ما گرفت. لازم می‌دانم شهادت این عزیزان را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران و خانواده‌های این عزیزان تسلیت عرض نموده و از خداوند بزرگ بهترین مکان را درجنت آرزومندم. از دستگاه‌های امنیتی نظامی و انتظامی انتظار می‌رود در اولین فرصت با این عناصر از خدا بی‌خبر بر‌خورد نماید و آن‌ها را به درک حاصل نماید تا درس عبرتی برای این عناصر کثیف و ملحد از خدا بی‌خبر باشد.

به گزارش تسنیم، همچنین مولانا عبدالعزیز کردستانی مدیر حوزه علمیه تعلیم القرآن صالح‌آباد در پی حمله ناجوانمردانه تروریستی به اتوبوس محافظان وطن پیام تسلیتی صادر کرد که در آن آمده است: شهادت مظلومانه و جانسوز جمعی از فرزندان رشید و شجاع ملت ایران که در اقدامی تروریستی به دست تروریست‌های از خدا بی‌خبر در استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند ملت ایران و به‌ویژه مردم شهرستان صالح‌آباد را داغدار کرد.

وی در ادامه این پیام خاطرنشان کرده است: ملت قدرشناس ایران همواره از مرزبانان غیور و فداکار خود که در راه تأمین امنیت و آرامش هموطنان شان از جان عزیز و خون پاک خود گذشتند با بزرگی و افتخار یاد خواهند کرد. گروهک‌های تروریستی به‌هیچ عنوان نخواهند توانست با انجام این دست از اقدامات ضد انسانی و خائنانه در عزم استوارمردم بزرگ ایران و مبارزه با تروریسم خللی وارد کنند. بدون تردید مرتکبین این جنایت غیر انسانی و نفرت‌انگیز به‌دست سربازان برومند ایران اسلامی به سزای اعمال ننگین‌شان خواهند رسید.

واکنش مولوی عبدالغنی دهانی عالم اهل‌سنت به جنایت تروریستی

مولوی عبدالغنی دهانی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان در ارتباط به حادثه تروریستی محور زاهدان- خاش اظهار داشت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی که همواره در حال دسیسه علیه ملت ایران هستند، حضور گسترده مردم در راهپیمایی و جشن ۴۰ سالگی انقلاب را تاب نیاوردند و تلاش کردند شیرینی حضور کم‌نظیر مردم در جشن بالندگی انقلاب را به کام آن‌ها تلخ کنند.

سرپرست دبیرخانه ائمه جمعه نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه دشمنان جنایتکار ملت ایران هرگز به مراد خود نخواهند رسید، اضافه کرد: این مردم تاکنون با فدا کردن جان و مال خود پای نظام ایستاده‌اند و به هیچ قیمتی اجازه نداده‌اند نظام صدمه ببیند و بدون شک از این پس نیز برای دفاع از نظام به هر قیمتی در صحنه خواهند بود.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان گفت: مردم بصیر ما این افراد و گروهک‌های خودفروخته که از آمریکا، اسرائیل، آل‌سعود و دیگر متحدان مستکبرشان تغذیه فیزیکی و معنوی می‌شوند را به خوبی می‌شناسند و همانطور که در ابتدای انقلاب و به ویژه در دوران ۸ سال دفاع مقدس تمام قد مقابل دشمنان ایستادند، امروز نیز اجازه نخواهند داد دشمنان به مقاصد شوم خود دست یابند.

وی تصریح کرد: از عصر امروز که با علمای مختلف استان ارتباط داشتم همه علمای ما این حادثه را محکوم کردند. مردم ما آنقدر روشن هستند که دوست و دشمن را به خوبی می‌شناسند.

مولوی دهانی با تاکید بر اینکه دشمن با طراحی اینچنین عملیات‌های ناجوانمردانه‌ای سعی در ناامن جلوه دادن استان دارند، افزود: بیشترین آسیب را از چنین اقداماتی مردم این استان می‌بینند، اما بدون شک نیرو‌های مسلح ما درس خوبی به این جنایتکاران خواهند داد، همانطور که داعش را در سوریه و عراق شکست دادند.

سرپرست دبیرخانه ائمه جمعه نهاد رهبری در امور اهل‌سنت سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران تاکنون مشت‌های محکمی به دشمنان این ملت زده و بدون شک انتقام خون این شهیدان را نیز خواهد گرفت و دل مردم را شاد خواهد کرد.

اینجانب ضمن ابراز همدردی صمیمانه با خانواده‌های داغدیده، این ضایعه را به رهبر معظم انقلاب، ملت شهید پرور ایران، نیرو‌های نظامی و به ویژه پرسنل خدوم و غیور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت می‌گویم و برای آن شهیدان والامقام علو درجات، برای بازماندگان ایشان صبر و اجر و برای مجروحان حادثه، شفای عاجل مسالت دارم.

این جنایت لکه ننگ دیگری بر کارنامه سیاه حامیان اصلی تروریسم در کاخ سفید، تل آویو و ایادی منطقه‌ای آنان است که هم اقدامات مضحک و تصنعی برای ایران هراسی و هم ادعای مبارزه با تروریسم و امنیت آفرینی برای خاورمیانه را دارند؛ اما جان و مال مردم سراسر این منطقه، قربانی سوداگری تسلیحاتی آنان و دلار‌های آلوده به خون مظلومان است.

بی تردید آمران و تمام عوامل این اقدام وقیحانه و شوم، با تلاش و همت نیرو‌های پرتوان امنیتی و انتظامی کشور بزودی به سزای جنایت خود خواهند رسید و بار دیگر همدلی و یکپارچگی ملت ایران در دفاع از آرمان‌های بلند نظام اسلامی و کیان ملی، امید‌های واهی آن‌ها را به یاس تبدیل خواهد کرد. /۱۳۲۵/
علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات